Välkommen foglossning?



Min sambo ska sälja sin cykel så ikväll tog vi en sista cykeltur med den innan det kanske är försent. Finare väder kunde vi ju inte ha haft heller - lagom varmt, inte ett moln och en sol som sakta gick ner.. Cyklade förbi skantzen (samma sjö som vi promenerade runt häromveckan) och sen ut i näs i lite kringelikrokar. Mycket mysigt!
Jag måste ju dock cykla på min damtralla då jag inte längre kan cykla mountainbike.. Magen tar i när jag sitter så framåtlutad.. :]


Hursom så fick jag så jädra ont i uppförsbackarna! Eller snarare när jag skulle upp för en lite brantare backe och riktigt tog i med benen - då SKAR det som knivar i ljumskarna! Sen försvann smärtan ganska direkt men just då var det nästan så att jag skrek till litegrann..
Tänkte att jag kanske hade sträckt mig men det kändes ju inte riktigt så för det gör ju ont även när man inte tar i lika hårt..
Frågade i facebookgruppen för oss som väntar barn i November och tydligen är det foglossning..
Så det var ju något nytt!

Vet inte om jag ska räkna det som mitt "första" gravidkrämpa eller ej då jag inte upplever det som ett problem riktigt (ännu?).
Är det bara när jag cyklar tungt så kan jag ju bara ta det lugnare.. :)

Jag har sagt det hela tiden att med en så här enkel graviditet kommer det vara något på slutet som är asjobbigt.. Antingen i form av massor av krämpor på slutet eller en jobbig och utdragen förlossning.

Peppar peppar.


Uppdatering; fick ett till svar där någon sa att det låter som ligamenten och det tycker jag nog också låter riktigt! Speciellt med att det hugger till när man nyser och liknande snabba rörelser, kopplade inte det förrän hon sa det.. Så änsålänge slapp jag väl foglossning då :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0