Håll in magen Britta, så jag kommer förbi och fram!

 
 
 
Denna dag har spenderats på stranden och sedan kräftskiva hos svärföräldrarna för att avsluta med ett snabbt besök hos min far som hade gäster. Så vi har inte varit hemma på hela dagen, jag har nästan precis hamnat vid datorn nu!

Det sista som hände hos svärföräldrarna var vattenkrig - eller snarare svärmor hade vattenkrig och jag hamnade i skottlinjen.. Heeeelt dyngsur! ;)

Har haft en sån konstig känsla idag.. Eller i ett par veckor egentligen..
Fram tills nu har jag känt mig så vacker som gravid men senaste tiden har jag känt att min självkänsla har vart liksom obefintlig.. 
Känner mig stor och otymplig, inte alls fin som alla andra gravidisar, bara fläskig och alla kläder sitter dåligt.. (har dessutom jättesvårt att hitta gravidkläder jag gillar och som passar så det gör ju inte saken bättre - vanliga kläder är ju liksom inte designade efter min mage....)

Idag när jag gick på stranden kom jag på mig själv flera gånger att känna mig obekväm med min mage.. Att jag omedvetet nästan ville hålla in den, kände mig extremt självmedveten på ett dåligt sätt..
Flera gånger kom jag på mig själv att må dåligt för att min mage var så svullen!
Men hallå! Jag är gravid! Det är som att min självkänsla har glömt bort det!

Samma sak när jag skulle välja kläder för dagen - FINNS JU INGET SOM PASSAR + ångesten som hör därtill när man inte är bekväm i sin kropp. Allt det där som jag inte behövt uppleva sedan jag blev gravid, förut hade jag komplex över min mage. Nu är den ju bara vacker och jag vill ju framhäva den så mycket som möjligt..

Kanske har det att göra med att man hört folk säga dumheter som att gravidkroppar är äckliga och att det är dem tankarna som spökar i bakhuvudet - tänk om alla tittar på mig i bikini och tycker jag är äcklig?
Det är ju ett ganska grovt ord, liksom..

Vet inte vad dessa dumma tankar beror på men jag hoppas det bara är hormoner som spökar som kanske förhoppningsvis ger med sig snart för det är riktigt jobbigt!


Är det någon annan som upplevt samma sak när de vart gravida?

 
Sandra
2015-08-16 @ 15:05:31
URL: http://cattylicious17.blogspot.se/

Åhh, jag tycker gravidkroppar är oerhört vackra o väldigt speciella <3 Sen tycker man nog att alla stirrar på en när man känner sig obekväm.. Hoppas du hittar tillbaka till självkänslan <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0